آموزش ساخت IVR در ايزابل

سيستم تلفني ويپ

سه شنبه ۲۵ شهریور ۰۴

آموزش ساخت IVR در ايزابل

۹۷ بازديد

در اين قسمت از مجموعه آموزش ايزابل به يكي از قابليت هاي كليدي سيستم تلفني ايزابل خواهيم پرداخت اين قابليت جزو جدا نشدني هر مركز تماسي است ،حتما تا به حال با شركتي آموزش ويپ تماس گرفته ايد و در ابتدا سيستم به شما خوش آمد گويي مي گويد و سپس از شما مي خواهد براي ارتباط با بخش هاي آموزش ivr در ايزابل مختلف كليد هاي متفاوتي را فشار دهيد ، به عنوان مثال از شما مي خواهد براي ارتباط با بخش فروش كليد ۱ و بخش پشتيباني كليد ۲ و ….. به اين قابليت در سيستم هاي تلفني IVR مي گويند.

IVR مخفف Interactive voice response است كه به معناي پاسخ صوتي تعاملي مي باشد. IVR در سيستم هاي تلفني وظيفه توزيع مكالمات را به عهده دارد و در واقع بار اپراتور براي پاسخ به مشتري ها به مقدار زيادي كاهش مي دهد و تماسها به صورت خودكار و هدفمند توزيع مي شوند.

تعداد IVR در ايزابل

همانطور كه قبلا هم گفتيم ايزابل يك سيستم تلفني متن باز است و بر خلاف سيستم هاي تلفني سنتي و سخت افزار هاي آماده هيچ محدوديتي در تعداد IVR ها ندارد و شما مي تواند تعداد زيادي IVR به صورت چند مرحله اي تعريف كنيد.

تعريف يك IVR جديد در ايزابل

براي تعريف يك IVR جديد در ايزابل از پنل سمت راست PBX و سپس PBX Configuration را انتخاب مي كنيد و از منوي خدمات ويپ  جديد گزينه IVR را انتخاب مي كنيد.

از منوي سمت راست گزينه Add IVR را انتخاب مي كنيد

ساخت IVR در ايزابل

تنظيمات يك IVR در ايزابل

مانند قسمت هاي پيشين مجموعه آموزش هاي ايزابل قسمت هاي مهم را توضيح خواهيم داد

IVR در ايزابل

Name : يك نام دلخواه براي IVR  تايپ مي كنيم ، وارد كردن اين نام الزامي است

IVR Description : توضيحي براي IVR مي نويسيم پر كردن اين قسمت الزامي نيست

Announcement : يك صدا براي IVR از ليست انتخاب مي كنيم ، اين همان صدايي است كه هنگام ورود به IVR پخش مي شود ، در قسمت قبل از مجموعه آموزش ايزابل روش ضبط و يا اضافه كردن صدا را به ايزابل آموزش داديم.

Direct Dial : در صورتي كه اين قسمت را روي Extention تنظيم كنيد در هنگام پخش IVR كاربر مي تواند هر داخلي اي را شماره گيري كنيد در غير اين صورت امكان شماره گيري داخلي خاص از كاربر سلب مي شود.

Timeout : زماني است كه به كاربر فرصت داده مي شود تا يك گزينه را انتخاب كند اين زمان به ثانيه مي باشد

Invalid Retries : تعداد دفعاتي است كه در صورتي كه كاربر گزينه اشتباهي را انتخاب كند  مي توانيم كاري انجام دهيم

Invalid Retry Recording : مي توانيم صدايي را از ليست در اين قسمت انتخاب كنيم كه در صورتي كه كار بر گزينه اشتباهي انتخاب كرد براي كاربر پخش خدمات VOIP  شود. در صورتي كه اين قسمت روي Default قرار داشته باشد خود ايزابل صداي مناسبي كه از قبل دارد را پخش خواهد كرد ( اين صدا اينگليسي مي باشد)

Append Announcement on Invalid : در صورتي كه اين گزينه را تيك بزنيد بعد از پخش صداي Invalid Retry Recording صداي اصلي IVR دوباره پخش خواهد شد.

Return on Invalid : اگر اين گزينه تيك بزنيد در صورتي كه اين IVR از طريق يك IVR ديگه صدا شده باشد سيستم به IVR پدر باز مي گردد.

Invalid Recording : در اين قسمت هم شما مي تواند صداي ضبط شده اي را انتخاب كنيد ، اين صدا زماني پخش خواهد شد كه كاربر گزينه اشتباهي را انتخاب آموزش ivr در ايزابل كرده و تعداد Invalid Retries به پايان رسيده باشد.

Invalid Destination : مقصدي است كه در صورت كاربر به تعداد Invalid Retries گزينه اشتباه وارد كرد تماس به اين مقصد منتقل خواهد شد.

تمام اين گزينه هايي كه در بالا توضيح داديم براي حالت Time Out نيز وجود دارد كه كاملا مشابه هستند.

Return to IVR after VM : در صورتي كه اين گزينه تيك شده باشد و voice mail در سيستم فعال باشد بعد از در يافت پيام از Voice mail سيستم كاربر را به اين IVR منتقل مي كنيد.

در قسمت  IVR Entries  شما مي توانيد كليد هاي IVR را مشخص و يك مقصد براي هر كدام انتخاب كنيد . تعداد Ext  آموزش VOIP ها نا محدود است و شما مي توانيد از اعداد يك يا چند رقمي در اين قسمت استفاده كنيد.

در آخر هم مي توانيد IVR را Sumbit كنيد.

براي تست هم مي توانيد مقصد مسير وردي را IVR انتخاب كنيد تا تمامي تماس هاي ورودي به IVR متصل شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.