يكي از قابليت هاي ايزابل ايجاد گروهاي تماس است. شما مي توانيد چند داخلي را در يك گروه تماس قرار دهيد و خدمات ويپ با اين روش توسط يك شماره ديگر به مجموعه اي از داخلي ها دسترسي داريد.به عنوان مثال شما چند نفر كارشناس فروش داريد . تنظيمات رينگ گروپ در ايزابل در صورتي كه يك IVR را به سمت كارشناسان فروش هدايت كنيد بايد دو كارشناس را در يك گروه تماس و IVR را به سمت گروه هدايت كنيد.
ساخت RING GROUP در ايزابل
براي ساخت ring group از منوي سمت چپ PBX > PBX Configuration را انتخاب كنيد از منوي جديد گزينه Ring Group را انتخاب كنيد. سپس از منوي سمت راست گزينه Add Ring Group را آموزش VOIP انتخاب كنيد
تنظيمات RING GROUP در ايزابل
مانند قسمت هاي پيشين از دوره آموزش ايزابل فقط تنظيمات مهم و پركاربرد را توضيح خواهيم داد
Ring-Group Number: يك شماره براي گروه در نظر مي گيريد توجه داشته باشيد اين شماره نبايد با داخلي و يا شماره تنظيمات رينگ گروپ در ايزابل هاي صف تداخل داشته باشد
Group Description: توضيحي براي گروه بنويسيد
Ring Strategy: در واقع نوع زنگ خوردن داخلي ها در گروه را مشخص مي كند
چند نمونه از استراتژي زنگ خوردن در گروه
- Ringall: همه دخلي ها با هم زنگ مي خورند و در صورتي كه هر داخلي تماس را پاسخ دهد بقيه داخلي ها قطع مي شوند
- Hunt: داخلي ها به صورت چرخشي زنگ مي خورند
- MemoryHunt : در اين استراتژي داخلي اول ابتدا زنگ مي خورد در صورتي كه پاسخگو نباشد داخلي اول و دوم با هم زنگ مي خورد و اگر دوباره هيچكدام خدمات VOIP پاسخگو نباشند داخلي اول و دوم و سوم با هم زنگ مي خورند و اين روند تا پاسخگويي تماس ادامه آموزش ويپ پيدا مي كند
- First available: اولين داخلي آزاد زنگ خواهد خورد.
Ring Time : زمان زنگ خوردن يك داخلي به ثانيه است كه بيشينه ي ۳۰۰ ثانيه مي باشد
Extension List : ليست داخلي هايي كه در صف قرار مي گيرند مي باشد.
Announcement: صدايي كه قبل از متصل شدن به گروه تماس گيرنده مي شنود.
Play Music On Hold : در اين قسمت مي توانيد انتخاب كنيد كه تماس گيرنده در زمان انتظار براي پاسخگويي صداي زنگ بشنود و يا موزيك انتظار.
قسمت Destination if no answer را هم مي توانيد به هر قسمتي از سيستم متصل كنيد