دوشنبه ۲۴ شهریور ۰۴

ضبط مكالمات يك داخلي در ايزابل

۹۹ بازديد

در قسمت قبل از مجموعه آموزش ايزابل ساخت يك داخلي ساده را  آموزش داديم در اين قسمت از آموزش مي خواهيم به تنظيمات ضبط مكالمه در يك داخلي بپردازيم.

براي ضبط مكالمه يك داخلي كافي است در تنظيمات آن داخلي به بخش  Recording Options برويم و تنظيمات را اعمال كنيم . به صورت پيش فرض تنظيمات ضبط مكالمه يك داخلي فعال نيست و همه تنظيمات روي Don’t Care يا خدمات ويپ بي اهميت قرار دارد در اين حالت در شرايطي كه On Demand Recording فعال باشد با وارد كردن كد *۱ در هر زمان از مكالمه مي توان اقدام به ضبط آن مكالمه كرد ( توجه داشته باشيد كه كد هاي ويژه استريسك قابل ويرايش هستند و كد پيش فرض براي ضبط مكالمه *۱ مي باشد ، در قسمت هاي آينده مجموعه آموزش ايزابل ويرايش اين كد ها را آموزش خواهيم داد).

ضبط مكالمه در ايزابل

چهار حالت ضبط مكالمه داخلي  در ايزابل در نظر گرفته شده است كه هر كدام را مي توانيم به سه حالت تنظيم كرد اين سه حالت به شرح زير مي باشند

  • Always : در اين حالت تمام مكالمات آن وضعيت از داخلي ضبط خواهد شد .
  • Don’t Care : در اين حالت مكالمات ضبط نمي شوند  آموزش ويپ  ولي با فعال بودن On Demand Recording  و گرفتن كد *۱ مي توان مكالمات را ضبط كرد .
  • never : در اين حالت به هيچ وجه مكالمات آن وضعيت از داخلي ضبط نخواهد شد .

وضعيت هاي ضبط مكالمه در ايزابل

  • Inbound External Calls : بدين معناست كه مكالمات ورودي به داخلي ، از خارج از سرور ايزابل باشد . ( خارج از سرور ايزابل يعني اينكه مكالمه از يك سرور ديگر و يا خط شهري به آن داخلي وصل شده باشد )
  • Outbound External Calls :  بدين معناست كه مكالماتي كه از اين داخلي به خارج از سرور ايزابل برقرار مي شود .
  • Inbound Internal Calls : به معناي تماس هاي وارد شده به اين داخلي از داخلي هاي ديگر همان سرور مي‌باشد .
  • Outbound Internal Calls : مربوط به تماس هاي خارج شده از اين داخلي كه مقصد آن داخلي هاي ديگر همان سرور است مي باشد .

ويژگي Record Priority Policy در ايزابل

اين ويژگي به معناي اولويت ضبط مكالمه مي باشد ، اين ويژگي را با يك مثال توضيح مي دهيم تا بهتر متوجه شويد :

فرض كنيد براي داخلي ۲۰۱   شما Outbound Internal Calls را روي Always قرار داده ايد و در دخلي ۲۰۲ شما Inbound Internal Call  را روي never قرار داده ايد ، در مثال ما داخلي ۲۰۱ يك تماس با داخلي ۲۰۲  بر قرار مي كند طبق تنظيمات داخلي ۲۰۱  مكالمه بايد ضبط شود و طبق تنظيمات داخلي ۲۰۲ مكالمه نبايد ضبط شود  آموزش VOIP . در اين وضعيت ايزابل به سراغ ويژگي  Record Priority Policy  مي رود و هر كدام اولويت بيشتري داشتند طبق تنظيمات آن عمل خواهد كرد . مثلا در مثال بالا اگر Record Priority Policy در داخلي ۲۰۱ روي ۱۰ تنظيم شده باشد و در داخلي ۲۰۲ روي ۵  سيستم اقدام به ضبط مكالمه خواهد كرد.

توجه

توجه داشته باشيد در صورتي كه ضبط مكالمه در OUTBOUND ROUTE يا INBOUND ROUT فعال باشد هميشه اين تنظيمات از اولويت بالا تري برخوردار هستند.

مشا هده مكالمات ضبط شده در ايزابل

براي مشاهده مكالمات ضبط شده در ايزابل كافي است از منوي سمت چپ pbx را انتخاب و سپس از زير منوي آن Calls Recordings را انتخاب كنيد. در صفحه ظاهر شده  با كليك روي دكمه  Show filter به راحتي مي توانيد مكالمات ضبط شده را مشاهده و جستجو كنيد .

ضبط مكالمات داخلي در ايزابل

مسير فايل هاي ضبط شده توسط ايزابل

مسير فايل هاي ضبط شده توسط ايزابل  /var/spool/asterisk/monitor   مي باشد كه به ازاي هر سال نيز يك فولدر با نام آن سال ايجاد مي شود . در فولدر سال ، ۱۲ فولدر  خدمات VOIP  براي هر ماه و در فولدر  هر ماه ، به تعداد روز هاي ماه فولدر ايجاد مي شود و فايل هاي صوتي به صورت Wave در آن ها ذخيره مي شوند .

راهنمای گام به گام برای داشتن مکالمات تلفنی حرفه ای به انگلیسی

اگر می دانید باید به زودی با شخص حرفه ای و مهمی تماس بگیرید و این تماس تلفنی برایتان مهم است، پس بهتر است نیم ساعت وقت بگذارید تا خودتان را آماده کنید. کدام آموزشگاه زبان انگلیسی بهتر است؟

مراحل زیر به شما کمک می کنند مطمئن شوید که تا حد امکان برای برقراری این تماس تلفنی مهم آماده هستید!

1- چیزی که می خواهید درباره اش صحبت کنید را بنویسید

بهتر است قبل از اینکه تماس بگیرید، از چیزهایی که قرار است بگویید و اطلاعاتی که نیاز به دریافتشان دارید یادداشت هایی تهیه کنید. نوشتن چند جمله کوتاه و مفید از قبل به شما کمک می کند. همه عبارات لازم را بنویسید و بعد درستی در آنها را در گوگل ترنسلیت (Google Translate) بررسی کنید. البته بهترین کار این است که از کسی که زبان مادری اش انگلیسی است بخواهید تا جملات شما را بررسی کند تا صد در صد از بابت آنها مطمئن شوید. مکالمه تلفنی در زبان انگلیسی

اگر موقع صحبت کردن دچار استرس لحظه ای شدید، این جملات از پیش نوشته شده کمک کننده هستند و با مراجعه و نگاه کردن به آنها می توانید تمرکزتان را بدست بیاورید. به این ترتیب اگر دچار سردرگمی و دستپاچگی شدید یک استراتژی و تکنیک مناسب برای حل این مشکل خواهید داشت تا دوباره به صحبت کردنتان ادامه بدهید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.